Analityka sieciowa i pomiar efektywności e-marketingu
Słuchacze zapoznają się z badaniami dostępnymi w sieci – zarówno w zakresie narzędzi analitycznych, jak i badaniami wyników kampanii marketingowych. Dowiadują się, w jaki sposób korzystać z badań zastanych, gdzie szukać raportów oraz jak porównywać się z konkurencją.
- Badania internetu i badania w internecie – różnica między monitorowaniem sieci a monitorowaniem poszczególnych stron WWW.
- Badanie internetu w Polsce – Megapanel PBI – metodologia i raporty.
- Monitorowanie sieci za granicą na przykładzie Google, Alexa, Comscore i innych.
- Badanie stron WWW – dostępne narzędzia bezpłatne i płatne.
- Badanie serwisów e-commerce – dostępne narzędzia bezpłatne i płatne.
- Badanie social mediów – dostępne badania bezpłatne i płatne.
- Monitorowanie marki w sieci.
- Przegląd raportów na temat internetu – kto bada internet, jak i dlaczego? Badania cykliczne i jednorazowe, bezpłatne i płatne.
- Wyzwania badawcze w internecie – smart tv, mobile i inne.
Efekty kształcenia:
- Słuchacz zna pojęcia związane z analityką sieciową.
- Posługuje się badaniami zastanymi i porównuje je ze sobą.
- Analizuje i wyciąga wnioski na temat sytuacji rynkowej podmiotów na podstawie ich pozycji w badaniach.
- Wykorzystuje badania do określenia pozycji podmiotu w mediach społecznościowych.
- Sprawnie znajduje badania zastane wykonane przez podmioty trzecie.
- Dostrzega problemy związane z nadużyciami w badaniach sieciowych.