Analityka sieciowa i pomiar efektywności e-marketingu

Słuchacze zapoznają się z badaniami dostępnymi w sieci – zarówno w zakresie narzędzi analitycznych, jak i badaniami wyników kampanii marketingowych. Dowiadują się, w jaki sposób korzystać z badań zastanych, gdzie szukać raportów oraz jak porównywać się z konkurencją.

  1. Badania internetu i badania w internecie – różnica między monitorowaniem sieci a monitorowaniem poszczególnych stron WWW.
  2. Badanie internetu w Polsce – Megapanel PBI – metodologia i raporty.
  3. Monitorowanie sieci za granicą na przykładzie Google, Alexa, Comscore i innych.
  4. Badanie stron WWW – dostępne narzędzia bezpłatne i płatne.
  5. Badanie serwisów e-commerce – dostępne narzędzia bezpłatne i płatne.
  6. Badanie social mediów – dostępne badania bezpłatne i płatne.
  7. Monitorowanie marki w sieci.
  8. Przegląd raportów na temat internetu – kto bada internet, jak i dlaczego? Badania cykliczne i jednorazowe, bezpłatne i płatne.
  9. Wyzwania badawcze w internecie – smart tv, mobile i inne.

Efekty kształcenia:

  1. Słuchacz zna pojęcia związane z analityką sieciową.
  2. Posługuje się badaniami zastanymi i porównuje je ze sobą.
  3. Analizuje i wyciąga wnioski na temat sytuacji rynkowej podmiotów na podstawie ich pozycji w badaniach.
  4. Wykorzystuje badania do określenia pozycji podmiotu w mediach społecznościowych.
  5. Sprawnie znajduje badania zastane wykonane przez podmioty trzecie.
  6. Dostrzega problemy związane z nadużyciami w badaniach sieciowych.

Wykładowca

Sebastian Jakubiec

Twórca agencji marketingu internetowego websem.pl. Certyfikowany specjalista Google Adwords i Analytics. Specjalizuje się w pozycjonowaniu, content marketingu oraz social media marketingu, czyli trzech filarach współczesnego budowania widoczności witryny w Google. Doświadczenie e-marketingowe zdobywał prowadząc działania dla takich marek jak: Seat, eDarling, MyDwoje, GoWork.