Krajobraz dzisiejszego polskiego internetu
Słuchacze zapoznają się ze strukturą rynku internetowego w Polsce. Poznają modele biznesowe kluczowych graczy oraz strategie rozwoju przyjęte na najbliższe lata. Dowiadują się, jakie mechanizmy decydują o pozycji lidera oraz jakie są kryteria sukcesu w poszczególnych branżach.
- Modele monetyzowania ruchu w internecie.
- Rynek mediów – co jeśli nie reklama? Big data i portale.
- Rozpoznanie różnic w modelach funkcjonowania biznesów e-commerce’owych.
- Przyszłość rynku internetowego w Polsce a trendy światowe.
- Kluczowe zagadnienia: premia lidera, Google jako główny konkurent wydawców, przenoszenie starych mediów do internetu, sklepy i aukcje, uwaga użytkownika a „lepkość” serwisu.
Efekty kształcenia:
- Słuchacz rozumie środowisko modeli biznesowych występujących w internecie.
- Zna poszczególne modele biznesowe i potrafi wskazać ich kluczowe wskaźniki sukcesu.
- Wskazuje, jak monetyzować użytkownika w różnych środowiskach biznesowych.
- Przewiduje trendy rozwoju dla portali i e-commerce w Polsce.
- Rozumie dynamikę prowadzenia biznesu w internecie.