Krajobraz dzisiejszego polskiego internetu

Słuchacze zapoznają się ze strukturą rynku internetowego w Polsce. Poznają modele biznesowe kluczowych graczy oraz strategie rozwoju przyjęte na najbliższe lata. Dowiadują się, jakie mechanizmy decydują o pozycji lidera oraz jakie są kryteria sukcesu w poszczególnych branżach.

  1. Modele monetyzowania ruchu w internecie.
  2. Rynek mediów – co jeśli nie reklama? Big data i portale.
  3. Rozpoznanie różnic w modelach funkcjonowania biznesów e-commerce’owych.
  4. Przyszłość rynku internetowego w Polsce a trendy światowe.
  5. Kluczowe zagadnienia: premia lidera, Google jako główny konkurent wydawców, przenoszenie starych mediów do internetu, sklepy i aukcje, uwaga użytkownika a „lepkość” serwisu.

Efekty kształcenia:

  1. Słuchacz rozumie środowisko modeli biznesowych występujących w internecie.
  2. Zna poszczególne modele biznesowe i potrafi wskazać ich kluczowe wskaźniki sukcesu.
  3. Wskazuje, jak monetyzować użytkownika w różnych środowiskach biznesowych.
  4. Przewiduje trendy rozwoju dla portali i e-commerce w Polsce.
  5. Rozumie dynamikę prowadzenia biznesu w internecie.

Lessons

Wykładowca

Anna Kęsicka

Od 15 lat związana z branżą internetową. Obecnie Wydawca SE.pl odpowiedzialna za wszystkie przedsięwzięcia internetowe brandu. Wcześniej Dyrektor ds. Rozwoju Biznesu w Wirtualnej Polsce, odpowiedzialna za wdrażanie innowacyjnych produktów i rozwiązań portalowych oraz pozaportalowych, koordynowanie prac koncepcyjnych nad nowymi produktami, jak również wprowadzanie ich na rynek. Karierę zawodową rozpoczęła w miesięczniku „Computerworld”. Była kierownikiem działu marketingu w Centrum Edukacyjnym EduSoft oraz dyrektorem marketingu w Internet Partners. Pełniła funkcję PR managera portalu Arena.pl, a następnie dyrektora zarządzającego w agencji USF Public Relations. Była też dyrektorem marketingu portalu Gazeta.pl, gdzie koordynowała prace zespołu odpowiedzialnego za działania marketingowe oraz Public Relations. W 2006 roku objęła stanowisko Pełnomocnika Zarządu ds. Internetu w wydawnictwie Edipresse Polska, gdzie zarządzała między innymi serwisami polki.pl i babyonline.pl. W 2008 roku dołączyła do Axel Springer, gdzie podjęła wyzwanie związane z budową internetowej pozycji wydawnictwa w obszarze gier i technologii.