Marketing w social media

Media społecznościowe, takie jak Facebook, Twitter czy YouTube, odgrywają coraz ważniejszą rolę w biznesie, przede wszystkim w marketingu i obsłudze klienta. Specyfika social media sprawia, że takie działania często mają zupełnie inne cele i opierają się na innych mechanizmach niż działania w innych kanałach internetowych i pozainternetowych. W trakcie zajęć słuchacze poznają najpopularniejsze platformy i narzędzia, wraz z przykładami kampanii.

  1. Media społecznościowe (social media) i ich specyfika oraz znaczenie dla biznesu.
  2. Możliwości i cele wykorzystywania kampanii w social media, w tym między innymi wspieranie bieżących działań, analiza i raportowanie efektów oraz zapobieganie kryzysom i ochrona wizerunku.
  3. Przegląd platform, narzędzi i przykładowych kampanii wraz z przykładami ich wykorzystania.

Efekty kształcenia:

  1. Słuchacz ma wiedzę o najnowszych rozwiązaniach w marketingu internetowym w obszarze social media itd.
  2. Realizuje projekty e-marketingowe z zakresu social media (w tym określa ich koszty).
  3. Jest otwarty na nowe idee związane z marketingiem internetowym.
  4. Rozumie specyfikę i zastosowania najważniejszych platform społecznościowych.
  5. Jest świadomy istotności narzędzi używanych w marketingu w social media.
  6. Dostrzega, wyodrębnia i ocenia najistotniejsze elementy kampanii marketingowych w social media.

Lessons

Wykładowca

Jacek Dziura

Swoją przygodę z online marketingiem zaczął w 2009 roku od e-commerce. Pracując w Polsce i Holandii, współtworzył między innymi sklep MultiPerfumeria.pl, na polski rynek wprowadził holenderską markę vidaXL.nl, zaś w Booking.com poznawał sekrety testów A/B. Po powrocie, w SARE S.A zajmował się kreowaniem wizerunku brandu w internecie, tworzeniem strategii komunikacji marki oraz edukacją klientów w zakresie komunikacji e-mail. W Agencji Performance mr Target stworzył i rozwijał nowy produkt łączący komunikację e-mail z kanałami social media i video marketingiem. Obecnie jako marketing manager wspiera działania marki FIBARO na ponad 100 rynkach. Jako członek grup roboczych IAB Polska współtworzył raport roczny oraz wytyczne dla wydawców. W Polsce przemawiał zarówno na Kongresach Online Marketing Polska jak i pomniejszych eventach. Jako autor publikował chociażby na portalach mamstartup i nowymarketing oraz w magazynach Online Marketing Polska, Marketing w Praktyce i innych. Marketingowiec z wyboru, sportowiec z pasji, w wolnych chwilach oddaje się swojemu wieloletniemu hobby – brazylijskiemu jiu jitsu.