Metody badań w internecie
Przedmiot poświęcony jest metodom i technikom prowadzenia badań marketingowych w internecie. Problematyka, której poświęcone są zajęcia zyskuje na znaczeniu wraz ze wzrostem liczby użytkowników sieci. Obecnie staje się ona ważnym narzędziem badawczym. Na zajęciach słuchacze zapoznają się z różnymi technikami prowadzenia badań i zbierania danych, przy czym omówione są zarówno jakościowe jak i ilościowe badania internetowe. Dodatkowo słuchacze samodzielnie realizują projekty badawcze. Przedmiot przygotowuje do poszukiwania w internecie niezbędnych informacji, realizacji badań, posługiwania się dostępnymi dzisiaj narzędziami.
Efekty kształcenia:
- Słuchacz ma elementarną wiedzę o różnych metodach badawczych stosowanych w naukach społecznych, w tym w marketingu.
- Wie, że obecnie w wypadku internetu można mówić o specyficznych metodach badawczych oraz potrafi je scharakteryzować.
- Samodzielnie formułuje problemy badawcze.
- Samodzielnie realizuje projekt badawczy z wykorzystaniem internetowych metod badawczych.
- Umie posługiwać się różnymi narzędziami internetowymi (na przykład odpowiednim oprogramowaniem) służącymi do realizacji badań internetowych.
- Docenia znaczenie internetowych metod badawczych jako dobrego sposobu na prowadzenia badań.