Użyteczność i dostępność serwisów internetowych
Słuchacze zapoznają się z definicją użyteczności i User-Experience oraz dobrymi praktykami projektowania stron internetowych. Poznają sposoby określania celów, elementy strony oraz zasady budowania wizerunku serwisów internetowych. Dowiadują się, jak zaprojektować użyteczny i czytelny serwis internetowy. W oparciu o zdobytą wiedzę projektują makietę strony i tworzą persony użytkowników. Na przykładach dokonują audytu i oceny serwisu WWW.
- Zapoznanie się z użytecznością, User-Experience oraz dobrymi praktykami projektowania stron.
- Od celów do wizerunku – projektowanie serwisów internetowych.
- Omówienie między innymi person, scenariuszy użycia, testów A/B, analizy heurystycznej jako narzędzi ułatwiających projektowanie użytecznych serwisów WWW.
- Użytkownik cennym źródłem informacji – badania użyteczności projektowanych stron WWW.
Efekty kształcenia:
- Słuchacz zna metody określania celów i elementy strony internetowej.
- Zna zasady i narzędzia projektowania stron internetowych.
- Zna techniki analizy i audytów stron internetowych.
- Zna metody prowadzenia badań z użytkownikami stron internetowych.
- Tworzy persony użytkowników strony internetowej.
- Projektuje makietę strony internetowej.
- Rozumie potrzebę tworzenia person użytkowników i projektowania makiet stron WWW jako ważnych w kontekście rozwoju przemysłu internetowego.