Współczesny konsument – analiza socjologiczna
Celem przedmiotu jest zapoznanie słuchaczy z modelami zachowań konsumentów oraz ze społecznymi i kulturowymi uwarunkowaniami konsumpcji, w tym konsumpcji w internecie. Zaprezentowane są zarówno klasyczne, socjologiczne teorie konsumpcji, jak i zagadnienia z zakresu psychologii zachowań konsumenckich. Słuchacz po ukończeniu kursu zyskuje wgląd w emocje i przebieg procesu decyzyjnego konsumenta. To z kolei przekłada się na konkretne, praktyczne wskazówki dotyczące działalności marketingowej.
- Psychograficzna segmentacja rynku – analiza wyników badań.
- Społeczne uwarunkowania zachowań konsumpcyjnych.
- Socjologiczne teorie konsumpcji.
- Elementy psychologii konsumenta: modele zachowań konsumenta, potrzeby i motywacje, proces podejmowania decyzji, psychologiczne „prawa” konsumpcji.
- Strategie marketingowe w świetle procesów uczenia się i pamięci.
Efekty kształcenia:
- Słuchacz ma elementarną wiedzę na temat społecznych aspektów konsumpcji, w tym na temat konsumpcji w internecie.
- Rozumie psychologiczne uwarunkowania zachowań konsumenckich.
- Ocenia społeczne i psychologiczne uwarunkowania marketingu internetowego.
- Dostrzega etyczne problemy związane z działalnością marketingową w internecie.